Du kan även få en översikt över vilka sidor besökarna klickar sig vidare till efter att de är färdiga på sidan de kom in på från sökresultaten. Analytics kan även visa vilken sida de befann sig på när de lämnade er webbsida.
Verktyget visar er även hur effektiva era AdWords-annonser är, vilka sidor som konverterar flest besökare till kunder, vilka av era produkter som är mest populära i webbutiken, samt hur stort genomsnittsvärdet är på de varor som läggs i varukorgen i er webbutik.
Google Analytics ger även en översikt över var era besökare kommer från. Det kan ge en god indikation på vilka ställen där det kan vara bra att nämnas och att annonsera på samt där det kan vara bra att få publicitet för hemsidan, webbutiken eller företaget. Samtidigt kan det ge goda indikationer på vilka ämnen ni med fördel kan utveckla ett innehåll om.
Slutligen kan du få inblick i vad folk söker efter på er webbsida. Den kunskapen kan ni använda för att komma fram till vilka ord, ordalag och ämnen som ska utvecklas till nytt innehåll eller var ni kan optimera sidans befintliga innehåll, så att det fångar besökarnas intresse bättre.