Totalt sett kan ni använda Google Shopping till att synliggöra era produkter och verksamhet/varumärke online. Därutöver kan Google Shopping-annonser ha en positiv inverkan på ert företag genom att:
- marknadsföra era varor
- hitta nya och potentiella kunder
- detaljshandelsorienterad kampanjstyrning
- större spend
- effektiv rapportering
- boosta trafiken till er hemsida
Google Shopping-annonser är mer än text och bildannonser. Denna annonsform ger dina potentiella kunder en solid utgångspunkt för ett köp, genom att visa både produktbild, pris, er webbutik och/eller butikens namn.
Läs även: Vi har skrivit denna Google Shopping-guide, om du själv vill sitta med det.
Med hjälp av Google Shopping har många verksamheter upplevt en ökning i deras CTR (Click Through Rate), även i jämförelse med användning av uteslutande textannonser.
Google Shopping vs. Google Ads
Google Shopping är oberoende av Google Ads och därför en ideal möjlighet till att uppmärksammas extra i sökresultaten. Detta möjliggör att ni kan få er Google Ads-annons visad parallellt med er Google Shopping-annons och organiska sökresultat. Till skillnad från Google Ads, möjliggör Google Shopping-annonser att ni kan få flera produkter visade på samma sökning.
Så arbetar vi med PLA
Hos Obsidian Digital kan vi hjälpa er med den mest framgångsrika Google Shopping-kampanjen. På bakgrund av marknads- och sökordsanalyser, samt er verksamhets specifika målsättning, planerar och verkställer vi den starkaste strategin för er.
Hos Obsidian Digital kan vi hjälpa er med den mest effektiva Google Shopping-kampanjen och säkerställa att ni alltid får optimalt utbyte av er Google Shopping-annonsering.
Fyll i formuläret med ett kort meddelande, så återkommer vi så snart som möjligt.