Google Tag Manager

En kod som styr alla

Nu kan du med Google Tag Manager (GTM) äntligen administrera och styra alla din spårningskoder (tags) med hjälp av en enda kod; och det krävs ingen hjälp från din utvecklare.

Du kan använda GTM till många av dina nuvarande koder:

  • Analytics
  • AdWords
  • Facebook
  • Etc.

Hos Obsidian Digital arbetar vi professionellt med Google Tag Manager och ser till att ditt upprättande och vidare spårning fungerar till 100%.

Kontakta oss på tel. +45 60 15 71 21 eller skicka ett e-postmeddelande till Sasa Kovacevic (Head of PPC) på sak@obsidian.dk

Utan korrekt spårning kan du inte fatta rätt beslut i förhållande till prestanda på dina säljkanaler. Därför är det viktigt att du en gång för alla får koll på dina datakällor och förbättrar deras kvalitet med hjälp av GTM.

KONTAKT

Lär er hur ni uppnår mesta möjliga trafik och konverteringar med våra exklusiva tips

Contact

Hur fungerar Google Tag Manager?

Först ska vi börja med att definiera vad en ”tag” är. 

En tag är en kod som skickar upplysningar till en tredje part. I de allra flesta fall är det Google. Utan GTM behöver du tillföra alla dina tags manuellt på din webbsida eller i din app. Det smarta med GTM är just att du är fri att bibehålla dina koder och dina källfiler på din webbsida.

När du upprättat din tag, ska du välja en ”utlösare”. Ni behöver komma fram till var ni önskar att er tag ska ”skjutas”. Nedanstående video förklarar vad  kärnan i GTM är:

Det tar bara några minuter att implementera

Vill ni upprätta Universal Analytics eller kanske installera Visual Website Optimizer till A/B test på hemsidan? Med GTM kan ni göra detta på 2 minuter.

Vi upprättar Google Tag Manager till alla våra kunder, och det är alltid viktigt för oss att kunden själv äger data. På så vis försäkrar vi kunden om flexibilitet och säkerhet.

Vill du veta mer? Du är alltid välkommen att kontakta oss för ett icke-förpliktande samtal.

Kontakta oss Kontakta oss Ring: 60 73 60 60, skriv: obsidian@obsidian.dk eller fyll i formuläret nedan