LinkedIn-annonsering

På LinkedIn har ni möjlighet att annonsera för ert företag, varumärke, produkter och tjänster med hjälp av små textannonser eller marknadsföring av era inlägg på LinkedIn via nyhetsflödet som visas på LinkedIns startsida (Pulse). Annonserna kan målinriktas inom flera olika parametrar, som säkerställer att de bara visas för de mest relevanta LinkedIn-medlemmarna.

Hos Obsidian Digital kan vi utforma en effektiv annonskampanj på LinkedIn, som kan dra till sig den mest relevanta målgruppen för ert företag, varumärke, produkter, tjänster, events eller webbsida, alternativt locka nya starka profiler till era platsannonser.

Contact

LinkedIn-annonsering till B2B-leads

Som världens största professionellt orienterade sociala nätverk är LinkedIn en annonseringsplattform, som B2B-verksamheter inte kan utelämna i sin strategi för digital marknadsföring.

Likt andra sociala nätverk har du även på LinkedIn möjlighet att göra organiska inlägg där man utan det algoritmiska filtret, som bland andra Facebook är kända för, visas för de som följer verksamheten. Därutöver är det möjligt att lägga upp annonser.

LinkedIn ger dig möjlighet att segmentera dina målgrupper utifrån:

  • Jobbtitlar
  • Medlemskap av grupper 
  • Branscher 
  • Och mycket mer.

LinkedIn-annonsering kännetecknas även vid att du:

  • Har möjlighet att kombinera dina segmenteringar för att skapa precisa målgrupper
  • Kan sponsra dina organiska inlägg eller skapa klick-på-websida-kampanjer
  • Du kan välja CPM (pris per tusen visningar) eller CPC (pris per klick) som budmodell

Att nå framgång med annonsering på LinkedIn kräver en detaljerad annonsstruktur med en klar uppdelning av dina målgrupper, således att du kan stoppa de som inte fungerar och fortsätta med de som ger resultat.

Som annonseringsverktyg är LinkedIn ett top-funnel verktyg, som är användbart vid annonsering för komplexa tjänster och produkter.

Obsidian Digital arbetar strukturerat med annonsering på Linkedin för B2B-verksamheter. Det är inte enbart LinkedIn, men det kommer vara en del av en helhetsstrategi för att skapa trafik och leads, där även retargeting och e-postmeddelanden är frekvent använda medier.

Kontakta oss för en diskussion om möjligheterna, helt utan förpliktelser.

Vill du veta mer? Du är alltid välkommen att kontakta oss för ett icke-förpliktande samtal.

Kontakta oss Kontakta oss Ring: 60 73 60 60, skriv: obsidian@obsidian.dk eller fyll i formuläret nedan

Website (required)