Via sociala medier finns det oändliga möjligheter till försäljning och synlighet online. Hos Obsidian Digital är vi specialister på såväl sociala medier som de sammanlänkande programmen och produkterna vilka skapar störst möjlig potential. Vi erbjuder dig lösningar inom:
Facebook
Facebook är den största och mest använda plattformen inom sociala medier i Danmark såväl som världen över. Facebook är också ett utmärkt sätt för att nå till både befintliga och potentiella kunder. Vi på Obsidian Digital erbjuder därför både konsultation och genomförande av flera olika typer av riktad Facebook-annonsering, för både B2C och B2B-företag. Vi är en officiell Facebook-byrå.
Instagram
Instagram kan göra mycket annat än att bara fungera som en visuell medieplattform. På Instagram finns det möjlighet att rikta bild- och videoannonser till specifika målgrupper, som är relevanta för dig, vilket är ett viktigt steg för att skapa kännedom och trovärdighet bland dina kunder. Dessutom kan du ”hashtagga” (en form för ämnesindelning online) dina inlägg med specifika ord och fraser – något som kan göra målgruppen mindre eller öppna upp och göra den större. Vi på Obsidian Digital kan både hjälpa dig med att starta upp eller optimera din Instagram-annonsering och dessutom används den tillhörande produkten Marquee, som gör att göra att dina annonser når ut bredare.
Linkedin
Linkedin är världens största sociala plattform med fokus på professionellt nätverkande och rekrytering, och är därmed också en kanal som företag inte bör utelämna i sin digitala marknadsföringsstrategi. Hos Obsidian Digital strävar vi alltid efter att uppnå bästa resultat för våra kunder. Vi rekommenderar därför inte alla att använda Linkedin-annonsering, det fungerar istället som ett tillägg för företag som annonserar via Facebook och har en tillräckligt stor målgrupp för att reklam via Linkedin ska få någon effekt.
Snapchat
Snapchat är en plattform som har tagit världen med storm. De flesta tror att Snapchat är reserverat för ungdomar men i själva verket är den största målgruppen på plattformen 30-plussare. Således är Snapchat en reklamplattform som företag kan dra nytta av i sin marknadsföring.
Pinterest
Pinterest är ett av de mindre sociala nätverken – åtminstone här hemma. Det är en social media-plattform som är baserad på bilder, där de olika användarna kan skapa sina egna anslagstavlor. Där kan man ladda upp bilder (pinna) som man tycker är bra eller användbara i vissa sammanhang.